Köpvillkor
Drivrutiner Kontakta oss Köpvillkor Om företaget Hitta  
Köp Ångerrätt, Retur Personuppgifter
Priser Reklamation, Retur Kundtjänst
Betalning Återbetalning Teknisk support
Fraktkostnder Leverans till utlandet Reservation
Leveranstid Garanti Övrigt
     
 
     


Köp upp

A) Swefo bekräftar dina köp över Internet på följande sätt:
När du har handlat klart och vill gå till kassan trycker du på "Kundvagn". Därefter trycker du på "Till kassa" och följer anvisningarna.

B) När du trycker på "Skicka Beställning" får Du i realtid en kvittens på att din order har blivit mottagen. Notera eller skriv ut ditt ordernummer. Ordernumret är bra att ha tillgängligt om du behöver kontakta kundtjänst.

C) När du får dina beställda varor bifogas en fakturakopia som fungerar som kvitto. Spara fakturakopian!

D) Du måste vara minst 18 år för att beställa.


Priser upp

I priserna ingår moms med 25% eller om annat inte tydligt framgår.
Ändras momsen förbehåller sig Swefo rätten att ändra sina priser i motsvarande grad.

Priserna kan endast ändras av omständigheter som Swefo inte råder över, t.ex. väsentligt ändrade inköpspriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

Det är dock vår ambition att alltid hålla ett så lågt pris som möjligt på våra produkter.


Betalning upp

A. Swefo använder sig av postförskott som betalningssätt till privatpersoner. Det innebär att du betalar för varorna när du hämtar ut försändelsen på ditt postkontor eller när posten kommer hem till dig, vid hemleverans. (Att tänka på är att posten inte kan ta emot mer än 10 000kr i kontanter när du beställer leverans med Hempaket)


B. Till företag, kommuner, skolor, landsting eller föreningar kan vi givetvis ordna med köp mot faktura.

Det du behöver göra är bara att kontakta oss på: info@Swefo.se eller 090-139390,
så förklarar vi närmare hur det fungerar.


Fraktkostnader upp

När du handlar av Swefo kan du välja mellan följande transportalternativ:

A) Postpaketet- innebär att du får en avi i brevlådan om att ditt paket finns att hämta hos ditt postkontor. Du betalar där för försändelsen när du hämtar ut paketet. Postpaketet kostar 99:- Inklusive moms. Med Postförskottsavgiften blir den totala kostnaden 149:- inklusive moms.

B) Hemleverans- innebär att posten kommer till den hemadress du uppgett vid beställningen och du betalar kontant. Tänk på att det inte går att få leverans till en postboxadress. Hemleverans kostar 114:- inklusive moms. Med Postförskottsavgiften blir den totala kostnaden 166:- inklusive moms. Alla outlösta försändelser debiteras med 245 kr.


Leveranstid upp

Leveranstiden beror givetvis på postgången och var Du bor i landet. Vår ambition är att Du skall ha Din leverans inom 3-7 arbetsdagar efter att vi har mottagit Din beställning.


Ångerrätt, Retur upp

Enligt Distansavtalslagen har du en lagstadgad Ångerrätt som ger dig 14 dagars returrätt från den dag du har tagit emot varan. Innan du returnerar varan vill vi att du kontaktar kundtjänst. Med din försändelse har du fått en fakturakopia som fungerar som kvitto.

Se till att ha fakturakopian tillhands när du pratar med kundtjänst. När vi fått tillbaka varan, besiktigat och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka varans värde. Du får själv stå för fraktkostnaden vid returen och kan därför ej returnera varan mot postförskott.

Retur skall ske i original emballage och produkten skall återlämnas komplett, oanvänd och oskadad. Ångerrätten gäller ej förbrukningsartiklar samt om förpackningen är bruten.


Reklamation, Retur upp

Alla varor och paket som lämnar Swefo är besiktigade och försäkrade. Skulle det ändå vara något fel på varan vill vi att du omedelbart kontaktar kundtjänst. Du kommer då att får instruktioner om hur du gör en korrekt anmälan. Är felet vårt åtar sig Swefo givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet.

Synligt fel: Ska anmälas direkt på posten vid mottagandet av varan.

Dolt fel: Ska anmälas till Swefo inom 3 dagar från mottagandet av varan.
Swefo tillämpar bestämmelserna i Konsumentköplagen, vilket innebär att du har rätt att reklamera en vara inom 2 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället.

För bägge parters bästa vill vi dock att du påtalar eventuella brister och fel snarast möjligt.


Återbetalning upp
Du kommer att få en bekräftelse via e-post gällande Din återbetalning när vi har mottagit och godkänt din retur. Vi betalar tillbaka dina pengar med samma betalningsalternativ som du själv valde när du genomförde köpet. Normal återbetalningstid är 7-14 arbetsdagar.

Om din retur ej är orsakad av fel från Swefos sida kommer vi att dra av fraktkostnaderna från din återbetalning.


Leverans till adress utanför Sverige upp

Tyvärr har vi ingen möjlighet för närvarande att leverera utanför Sverige.


Garanti upp

Ett års garanti på samtliga varor. Du har alltså minst ett år men vissa produkter kan i vissa fall ha en längre garanti och då framgår det i artikel specifikationen.


Personuppgifter upp

Swefo är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de uppgifter som du som kund lämnar till oss i samband med din beställning. Informationen används till att vid köp fullgöra våra åtaganden i kundrelationen samt utföra kreditkontroll. Swefo garanterar att uppgifterna behandlas konfidentiellt.


Kundtjänst upp

Vid beställningar och generella frågor vänligen kontakta vår kundtjänst:

E-post: info@swefo.se

Telefon: 090-139390
Öppettider: måndag-fredag 10.00-16.00


Teknisk support upp

Har du frågor eller problem med den utrustning du köpt kan du även kontakta våran tekniska support.

E-post: support@swefo.se

Telefon: 090-139390
Öppettider: måndag–fredag 10.00-12.00


Reservation upp

Vi förbehåller oss rätten till eventuella tryckfel och prisförändringar. Färgavvikelser kan förekomma av tekniska skäl.


Övrigt upp

Svensk lag är tillämplig på detta avtal. Genom att sända beställningen till oss anses Du ha tagit del av och accepterat dessa villkor.



Hjälp att hitta